TicketSwap Groeit Internationaal, met Nieuwe Markten in Europa en Latijns Amerika

De snelst groeiende app voor het kopen en doorverkopen van tickets breidt zijn activiteiten uit naar Frankrijk, Duitsland, Scandinavië, CEE, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Brazilië, met belangrijke nieuwe partnerships.

NL-International-Expansion-PR.jpg
  • jpg

Amsterdam, 21 March 2022

Nederlandse scale-up TicketSwap ontwikkelt samenwerkingen met internationaal bekende muziekfestivals, evenementenorganisatoren en locaties in Europa en Latijns-Amerika, om te voldoen aan de groeiende vraag van zijn 6,5 miljoen gebruikers in 36 landen. In Nederland staat bijna 15% van de bevolking geregistreerd bij de ticketing-app.

Het bedrijf, dat dit jaar zijn 10e verjaardag viert, stelt als toonaangevend platform voor de doorverkoop van tickets zijn gebruikers in staat om tickets te kopen en verkopen voor hun favoriete concerten, festivals, sportevenementen en clubavonden.

“Dankzij onze eerste investeringsronde in juni 2021 ($ 10 miljoen, via investeerder Million Monkeys), hebben we ons kunnen richten op de groei van het bedrijf en uitbreiding naar nieuwe markten, terwijl we onze aanwezigheid in bestaande markten hebben versterkt,” zegt Hans Ober, mede-oprichter en CEO van TicketSwap.

Partnerships in Nieuwe Markten

TicketSwap werkt inmiddels samen met 6.000 partners, zoals bijvoorbeeld ID&T Group (Nederland), Sziget Festival (Hongarije), Hellfest (Frankrijk), LWE (VK), Bootshaus (Duitsland), Norbergfestival (Zweden), Entourage en Ingresse (Brazilië), om er maar een paar te noemen.

Met het hoofdkantoor gevestigd in Amsterdam, breidt TicketSwap nu zijn internationale aanwezigheid uit met Europese kantoren in Londen, Parijs, Milaan, Barcelona, ​​Berlijn en Stockholm. In São Paulo wordt daarnaast het eerste kantoor in Latijns-Amerika in gebruik genomen. Het community-gedreven bedrijf telt momenteel 135 medewerkers van 24 nationaliteiten.

Deze culturele diversiteit vertaalt zich ook in de keuze voor uitzonderlijke internationale partners: TicketSwap heeft een historische meerjarige deal getekend met Sziget, het bedrijf achter Sziget Festival, Balaton Sound & Volt, als officiële doorverkoop-partner van het merk tot in ieder geval 2026.

“Na de pandemie is fangedrag drastisch veranderd, en met meer dan 750.000 mensen die elk jaar onze evenementen bijwonen, is het voor ons van cruciaal belang om een ​​optie te hebben voor fans om hun tickets veilig aan andere fans te verkopen,” legt Tamás Kádár, de CEO van Sziget, uit.

Ik ben ervan overtuigd dat, hoe meer organisatoren ethische platforms voor het doorverkopen van tickets steunen, hoe sneller we malafide tickethandelaren kunnen stoppen. Hierdoor kunnen we onze fans beter beschermen. Tamás Kádár (Sziget)

Versterking van Gevestigde Markten

Lokale teams focussen zich op het ondersteunen van gevestigde markten, zoals Nederland - waar bijna 15% van de bevolking van het land is geregistreerd bij de ticketing-app - België en Frankrijk. Hier breidt TicketSwap zijn samenwerking met belangrijke belanghebbenden uit de sector uit - zoals de wereldwijd bekende promotor ID&T Group.

“Sinds 2017 is TicketSwap een betrouwbare en professionele partner gebleken als het gaat om het doorverkopen van tickets”, aldus Martijn van Daalen (CCO, ID&T Group). “Elk jaar genieten meer dan 1,5 miljoen muziekfans wereldwijd van de merken van ID&T. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat we er alles aan doen om de optimale fan experience te creëren, inclusief flexibiliteit voor fans om tickets veilig en gemakkelijk door te verkopen en te kopen.”

Favicon for youtu.be TicketSwap: resale done right 💙🚀 youtu.be

In Nederland werkt TicketSwap ook samen met onder meer festival organisatie DGTL, ticket provider Eventix en festival De Zwarte Cross.

Jason de Lange, Head of Partnerships bij TicketSwap: “Samen met onze partners brengen wij evenementen dichter bij hun fans, door hen de beste service, features en inzichten te bieden. We stellen organisatoren in staat om hun evenementen te optimaliseren en tegelijkertijd de fans een veilige, eerlijke en transparante ervaring te bieden.”

2022: Terugkeer naar Live Evenementen

De terugkeer van live evenementen na de pandemie betekent een jaar vol festivals, sportevenementen en nieuwe functies in de app. “We zijn verheugd om onze partners bij te staan in deze cruciale fase voor hun bedrijven. Ons 10-jarig jubileum is voor ons ook de perfecte gelegenheid om iets terug te doen voor de community en onze partners”, zegt Simon Aurik, CMO & CCO van TicketSwap. De details van de jubileum festiviteiten worden binnenkort bekend gemaakt.

In de tussentijd kun je persoonlijk ideeën swappen met het team: TicketSwap neemt namelijk deel aan komende branche-evenementen - zoals Ticketing Professionals Conference (Birmingham, VK), TalkFest (Lissabon, Portugal), International Live Music Conference (Londen, VK).

Over TicketSwap

TicketSwap is de veiligste en makkelijkste app voor fans om tickets te kopen en verkopen voor hun favoriete concerten, festivals, sportevenementen, theatershows en clubavonden.

Met meer dan 6,5 miljoen gebruikers in 36 landen beschermt TicketSwap fans tegen te hoge prijzen door ervoor te zorgen dat tickets worden uitgewisseld tegen eerlijke en fanvriendelijke prijzen. Het platform is momenteel beschikbaar in 9 talen en ondersteunt de 14 meest gebruikte valuta's.

Samen met zijn unieke anti-fraude technologie (SecureSwap) en samenwerkingen met meer dan 6.000 locaties, promotors, festivals en ticketing bedrijven over de hele wereld, zet het bedrijf zich in om een ​​eerlijke, veilige en eenvoudige ervaring te bieden aan fans die elk jaar meer dan 40.000 live-evenementen wereldwijd bezoeken.

Over TicketSwap

TicketSwap is the safest and easiest app for fans to buy and sell tickets to their favourite concerts, festivals, sporting events, theatre shows and club nights.

With over 9 million users in 36 countries, TicketSwap protects fans from overpricing by ensuring tickets are exchanged at fan-friendly rates. The platform is currently available in 9 languages and supports the 14 most used currencies.

Together with its unique anti-fraud technology (SecureSwap) and partnerships with over 6,000 venues, promoters, festivals and ticketing companies worldwide, the company is dedicated to offering a fair, safe and simple experience for fans attending more than 40,000 live events globally every year.